«البرز کارت» یک نوع کارت بلیت الکترونیکی جایگزین بلیت کاغذی است و برای سفرهای درون شهری در حوزه سازمان اتوبوسرانی کرج مورد استفاده قرار می‌گیرد.
البرز کارت به عنوان یک نوع کیف پول الکترونیکی برای پرداخت بهای بلیت اتوبوس در داخل شهر کرج و حومه قابل استفاده است. این کارت ظرفیت آن را دارد که در آینده در سایر حوزه‌های خدمات شهری و عمومی نظیر تاکسی، پارکینگ، پارک‌ها و مراکز تفریحی، سینماها و… مورد استفاده قرار گیرد.

البرز کارت امکان مدیریت بر نقدینگی جاری و برنامه‌ریزی به‏ منظور ارائه‌ی سرویس بر حسب نیاز شهروندان را فراهم می‌کند و در افزایش سرعت خدمات مؤثر است. شفاف‏سازی، ‌تکریم ارباب‌رجوع، افزایش رضایت‌مندی شهروندان، مدیریت هوشمند مبتنی بر تقاضا و ارائه‌ی طرح‌های تشویقی از دیگر مزیت‌های استفاده از البرز کارت است.

از دیدگاه شهروندان، امنیت بیشتر در حمل نقدینگی یکی از نکته‌های مثبت استفاده از بلیت الکترونیکی (البرز کارت) است. علاوه بر این، عملیات خرید و فروش با سرعت بیشتری انجام خواهد شد، خدمات در سطح گسترده‌تری قابل دسترسی خواهد بود، تخفیف‌های متفاوت به مشتری تعلق می‌گیرد و از نظر اجتماعی نیز، به شخصیت شهروندی افراد احترام گذاشته می‌شود.